نتایج جستجو برای عبارت :

سقراط

در یونان باستان سقراط به دلیل خرد و درایت فراوانش مورد ستایش بود.
روزی فیلسوفی که از آشنایان سقراط بود،با هیجان نزد او آمد و گفت: سقراط میدانی درباره ی یکی از شاگردانت چه شنیده ام؟
سقراط پاسخ داد: لحظه ای صبر کن! پیش از اینکه به من چیزی بگویی از تو می خواهم آزمون کوچکی را که نامش " سه پرسش " است پاسخ دهی.
مرد پرسید: سه پرسش؟
سقراط گفت: بله درست است. پیش از اینکه درباره ی شاگردم با من صحبت کنی، لحظه ای آنچه را که قصد گفتنش را داری آزمایش می کنیم.
 
 
ا
در یونان باستان سقراط به دلیل خرد و درایت فراوانش مورد ستایش بود.
روزی فیلسوفی که از آشنایان سقراط بود،با هیجان نزد او آمد و گفت: سقراط میدانی درباره ی یکی از شاگردانت چه شنیده ام؟
سقراط پاسخ داد: لحظه ای صبر کن! پیش از اینکه به من چیزی بگویی از تو می خواهم آزمون کوچکی را که نامش " سه پرسش " است پاسخ دهی.
مرد پرسید: سه پرسش؟
سقراط گفت: بله درست است. پیش از اینکه درباره ی شاگردم با من صحبت کنی، لحظه ای آنچه را که قصد گفتنش را داری آزمایش می کنیم.
نخست
این نقاشی را #ژاک_لویی_داوید ِ ۳۸ ساله پائیز ۱۷۸۶ در فرانسه ای که شب های چراغانش شهره ی عام و خاص است کشیده. #سقراط باید جام شوکران بنوشد چون که اتهاماتی از قبیل عدم پرستش خدایان شهر، ترویج بدعت های مذهبی و فاسد کردن مردان جوان آتنی را به او نسبت داده اند. یارانش ناراحت اند و هرکدام به نحوی غم خود را بروز می دهند..این نقاشی را زیباترین تصویر از مرگ سقراط نامیده اند. افلاطونِ ۲۹ ساله در این نقاشی پیر ترسیم شده، هم او که پای تخته نشسته است. زندان با
سقراط وارد جمعی شد از مردان آتنی که گروهی نامتجانس از سوفیست ها و خطیبان و مردان سیاست تا دوستداران فلسفه در میانشان بود.
با صدای بلند خطاب به حاضرین گفت : « من از همه شما داناترم »
همه نگاه ها به سوی سقراط خیره شد و عده ای که او را نمی شناختند با خود گفتند عجب پیرمرد زشترو و گزافه گویی است !
بودند در آن میان عده ای هم که اورا می شناختند و می دانستند در پس این اظهار فضل ناشیانه حکمتی نهفته است.
پس از اندکی سقراط دوباره گفت :
    «  براستی که من دانا
سقراط: آری، تو قدر خود را می شناسی و آماده نیستی دانش خود
را به دیگران بیاموزی ولی من می‌ترسم نوع‌دوستی مرا بر این حمل کنند چرا که هر چه می‌دانم بی‌دریغ به همه می‌آموزم بی‌آنکه مزدی بخواهم و حتی مردم فکر می‌کنند که اگر کسی به
سخن من گوش فرادهد چیزی هم به او می‌دهم.
استادحاج داود احمدپور
بسم الله الرحمن الرحیم
روزی سقراط حکیم مردی را دید که خیلی ناراحت و متاثر بود . علت ناراحتی اش را پرسید . شخص پاسخ داد : در راه که می آمدم یکی از آشنایان را دیدم . سلام کردم. جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذشت و رفت . و من از این طرز رفتار او خیلی رنجیدم . سقراط گفت : چرا رنجیدی ؟ مرد با تعجب گفت
ادامه مطلب
دانش پیامد پرورش افکار ، مهارت ها و خلاقیت هاست بنابراین در مدارس به جای لبریز کردن ذهن دانش اموزان از اطلاعات باید روحیه ی پرسشگری و درک و بسط معنی و مفهوم را در آن ها ایجاد کرد 
ترجیح می دهید ذهن فرزند یا دانش اموز شما ظرفی پر از دانستنی ها باشد یا این که دانستنی ها را از اقیانوس افکارش نمایان سازد ؟
یکی از راه هایی که این هدف را میسر می سازد استفاده از شیوه ی پرسشگری سقراط است . سقراط فیلسوفی یونانی بود که از شیوه ی پرسشگری برای تعلیم و تربی
همانطور که شما احتمالا از تماشای مسابقه فوتبال یا هر مسابقه ی دیگه ای لذت میبرید بنده دارم گرگیاس افلاطون رو میخونم و هر جواب استدلال دادن یا عقب نشینی ظاهری ای که سقراط جلوی مدعیانش میکنه رو مثل یه هوک چپ و راست و رقص پا میبینم و لذت میبرم. وسطش یهو میگم دمت گرم همینه رو همین نقطه دست بذار و بزن ناکارش کن . یا حتی حدس میزنم الان بحث دانش رو پیش میکشه و ضربه فنیش میکنه. 
خلاصه که لذت بردم! به به اقا سقراط .دست شما درد نکنه اقا افلاطون.
سقراط: تا کنون کسی دیده ای که قاتل یا گناهکاری دیگر را در خور کیفر
نداند؟

اوتیفرون: پس آن همه گفت و گو
در دادگاهها برای چیست؟ آدمیان همینکه دست به گناه می‌آلایند و به دادگاه خوانده
می‌شوند برای تبرئه خود هزارها دلیل می‌آورند و از گفتن هیچ سخنی باک ندارند.

سقراط: اعتراف می‌کنند که مرتکب
گناه شده‌اند و با این همه خود را سزاوار کیفر نمی‌دانند؟

اوتیفرون: البته نه.

سقراط: پس مگو از گفتن هیچ سخنی
باک ندارند. گمان نمی‌کنم کسی به گناه اعتراف کند
بی‌کمالی از خاندان شریف سقراط را به پستی نسب و عدم نجابت سرزنش کرد. سقراط گفت: «شرف و بزرگیِ قبیلۀ تو در تو به آخر رسیده، ولی شرف و بزرگیِ قوم و قبیلۀ من از من آغاز می‌شود. پس من گرامی‌ترین قوم خویش‌ام و تو مایۀ ننگِ قوم خویش.»[1]
تاج شاهی طلبی، گوهرِ ذاتی بنمای
ور خود از تخمۀ جمشید و فریدون باشی
حافظ شیرازی

[1] الیک انتهی شرف قومک، و منّی ابتدء شرف قومی؛ فأنا افخر قومی و أنت عار قومک. – علی میرخلف زاده، داستان‌هایی از فضائل علما، انتشارات محم
 
پیش از آنکه سقراط را محاکمه کنند از وی پرسیدند:بزرگترین آرزویی که در دل داری چیست؟پاسخ داد: بزرگترین آرزوی من این است کهبه بالاترین مکان آتن صعود کنم و با صدای بلند به مردم بگویم:ای دوستان چرا با این حرص و ولع بهترین و عزیزترین سال های زندگی خود رابه جمع ثروت و سیم و طلا می گذرانید،در حالیکه آنگونه که باید و شاید در تعلیم و تربیت اطفالتانکه مجبور خواهید شد ثروت خود را برای آنها باقی بگذارید،همت نمی گمارید؟!
 
اوتیفرون: سقراط، نمی دانم اندیشه‌ی خود را چگونه بیان کنم زیرا هر سخنی را که به میان می آورم عنان از دست من می‌رباید و می‌گریزد و در یک نقطه پابرجا نمی‌ماند.
 
 
سقراط: اوتیفرون، این صفت، خاصِ آثار نیای من داید الوس است. اگر من چنین می‌گفتم ریشخندم میکردی و می‌گفتی به سبب خویشی من با دایدالوس سخنانم پابرجا نمی‌مانند و به پرواز می آیند. ولی اکنون، چنانکه خود میگوئی، سخنان تو ثباتی ندارند.
 
 
اوتیفرون: حق به جانب توست. ولی سقراط، این گناه من
پ.ن: این شاید آخرین تکه از گفتگوی سقراط با اوتیفرون درباره دین باشد که منتشر می‌کنم.
اوتیفرون: تو خود می‌دانی که همه ی مردم زئوس را بزرگتر و عادلتر از
همه خدایان می‌دانند و تصدیق می کنند که زئوس پدر خود را به بند کشید زیرا
فرزندان خود را خورد. پدر زئوس نیز به کیفر گناهی دیگر پدر خود را عقیم کرد. به نظر من بی‌دینی چشم پوشی از گناه تبهکاران است.


سقراط: مرا بدان علت به دادگاه
خوانده اند که تا کنون آن گونه داستانها را درباره خدایان باور نداشته ام
این مسئله (که هدف فلسفه چیست) از دیرباز درگیرى ذهنى
برخى فلاسفه بوده و باعث شده رویکردشان در فلسفه را به کلّى تغییر دهند. نخستین
کسى که به طور جدی به این مسئله اندیشید، سقراط بود. سقراط تأکید داشت که ما را با
"جهان شناسی" کاری نیست. این که جهان به چه شکل است، علت اولیه جهان
چیست، اشیا در جهان چه ربطی و چه وضع و نسبتی با هم دارند و ماهیات اشیا چگونه
است، به ما ربطی ندارد و دانستن شان هیچ سودی به حال ما ندارد، آنچه اهمیت دارد
خود ماییم؛ باید تمام هم
امروز توی بالکن تالار وحدت بود که مطمئن شدم عینک لازمم. غروب با رفقا رفتیم نمایش سقراط با بازی درخشان فرهاد آییش، جامون اون عقب، بالکن اول، کنار جایگاه ویژه بود؛ و دیدم به سختی می‌تونم صحنه اجرا رو ببینم. جزییات رو هم که هیچ نمی‌دیدم. و چقدر غمگینه این جلوی چشمت ضعیف شدن دونه دونه‌ی اعضای بدنت از جمله چشم‌هات.یکی از بهترین مدیران سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که الان مدیر امور نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ه رو هم دیدیم و حا
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی تاریخ الفلسفة 
الأستاذ الشیخ فضیل الجزائری
صیف 1440هـ فی قم المقدّسة


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
كلیات البحث و فهرسة عامة

2
الأنساق الفلسفیّة

3
المدارس الفلسفیة الأربع قبل سقراط

4
نقد المدارس الأربع ، مرحلة سقراط

5
أفكار سقراط : تحلیل و نقد

6
أفلاطون: نظریة المعرفة عند أفلاطون

7


8


9
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی تاریخ الفلسفة 
الأستاذ الشیخ فضیل الجزائری
صیف 1440هـ فی قم المقدّسة


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
كلیات البحث و فهرسة عامة

2
الأنساق الفلسفیّة

3
المدارس الفلسفیة الأربع قبل سقراط

4
نقد المدارس الأربع ، مرحلة سقراط

5
أفكار سقراط : تحلیل و نقد

6
أفلاطون: نظریة المعرفة عند أفلاطون

7
تتمة أفكار أفلاطون: أدلة تجرد النفس 

8
المجتمع فی فكر أفلاطون و نقد آرائه

9
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی تاریخ الفلسفة 
الأستاذ الشیخ فضیل الجزائری
صیف 1440هـ فی قم المقدّسة


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
كلیات البحث و فهرسة عامة

2
الأنساق الفلسفیّة

3
المدارس الفلسفیة الأربع قبل سقراط

4
نقد المدارس الأربع ، مرحلة سقراط

5
أفكار سقراط : تحلیل و نقد

6
أفلاطون: نظریة المعرفة عند أفلاطون

7
تتمة أفكار أفلاطون: أدلة تجرد النفس 

8
المجتمع فی فكر أفلاطون و نقد آرائه

9
تتمة آراء أفلاطون مع تلخیص و نقد
امروز می خواهم
مجدداً از کتاب دنیای سوفی استفاده کنم و یک سرگذشتی از سقراط را ارائه کنم:

« فلاسفه اولیه یونان
گاه فیلسوفان طبیعی خوانده می شوند چون بیش از هر چیز در فکر جهان طبیعی و
رویدادهای طبیعی بودند. فیلسوفان طبیعی نخستین گام را در راه استدلال علمی
برداشتند و پیشتاز آنچه که بعدها علم نامیده شد بودند, آنها در جستجوی قوانین
ناپیدای طبیعت بودند و می خواستند بدون توسل به اساطیرکهن بفهمند پیرامون آنها چه
می گذرد یعنی می خواستند با مطالعه خ
چند روزی است که یکی از کتاب‌هایی را که تنها استفاده‌ام از آن تا امروز، وزین‌تر کردن ترکیب رنگی کتابخانه‌ی کوچکم در خوابگاه بوده است، جایگزین اینستاگرام‌گردی‌ها و تلگرام‌‌روبی‌هایم کرده‌ام. کتاب، کتاب «جمهور افلاطون» است. خرد‌ورزی‌ها و مباحثه‌های بشری در چهارصد سال قبل از میلاد مسیح. خواندن این کتاب، برای من ورود به دنیایی از شگفتی‌ها بوده است. با هر استدلال و مباحثه‌ای که در آن می‌خوانم، از اینکه سقراط دو هزار و چهارصد سال قبل،
ترکیب عطر تلخ و گس مردانه و بوی دود سیگارش
مرا به یاد حرفهای فیلسوف مآبانه اش می اندازد.
وقتی از سقراط و افلاطون حرف می زد،
محو افکار و گفتارش می شدم.
می گفت؛ به سمت زندگی اپیکوری قدم برداشته.
می گفت؛ قهقهه ی زیاد آدم را به بلاهت می رساند.از اینکه عاشق این مرد فیلسوف مآب شده ام لذت می برم.
لذتی که دوامی نداشت.
اندوه و اضطراب آمدند و مثل گله های اسب های سیاه و وحشی
که در دشت می تازند، قلبم را زیر سم هایشان لگدکوب کردند‌.
اگر او بود به این نقطه از پا
امروز صبح حسین از من خواست چند تا جمله فلسفی احساسی خارجکی برایش بفرستم. سرچ کردم و چند تا جمله پیدا کردم و با ترجمه برایش فرستادم. و حالا یکی از آن جملات به شدت روی ذهن و اعصابم رژه می رود! جمله ای از سقراط که می گوید: 
  Those who are hardest to love need it 
the most
من جزء "هاردست تو لاو"ها هستم و با این جمله سقراط (که به نبوتش، ایمان دارم) هی خودم را کنکاش می کنم که آیا من هم "نید ایت د موست"؟! حس یک فرد فریب خورده را دارم؛ حس خوبی نیست...
+ حالا بماند که شاگرد خوش (ارس
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی تاریخ الفلسفة 
الأستاذ الشیخ فضیل الجزائری
صیف 1440هـ فی قم المقدّسة


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
كلیات البحث و فهرسة عامة

2
الأنساق الفلسفیّة

3
المدارس الفلسفیة الأربع قبل سقراط

4
نقد المدارس الأربع ، مرحلة سقراط

5
أفكار سقراط : تحلیل و نقد

6
أفلاطون: نظریة المعرفة عند أفلاطون

7
تتمة أفكار أفلاطون: أدلة تجرد النفس 

8
المجتمع فی فكر أفلاطون و نقد آرائه

9
تتمة آراء أفلاطون مع تلخیص و نقد

10
نبذة تاریخیة عن أرسطو

11
انج
دلم میخواد غر بزنم.
از اینکه یه عالمه کار دارم و هنوز حتی نتونستم از بین 5 تا تحقیقی که توی عید باید حاضر میکردم، یکی اش رو کامل کنم. از اینکه اینقدر کندم و سرعت تحلیلم پایینه. از اینکه از اول عید تاحالا، از بین 5 تا کتابی که انتخاب کرده بودم برای خوندن، فقط کم حجم ترینشون رو تونستم تموم کنم ...
سقراط به این تفکر یونیان باستان که میگفت " خودت رو بشناس" اعتقاد داشت.
خب، یعنی اینکه بعد از 25 سال زندگی کردن در این جسم و با ویژگی های موجود روحی و شخصیتی،
نام کتاب: #تسلی_بخشی_های_فلسفه | نویسنده: #آلن_دوباتن | مترجم: #عرفان_ثابتی | #انتشارات_ققنوس | ۲۸۹ صفحه.این کتاب می کوشد تا با استناد به آثار شش فیلسوف بزرگ راه حل هایی برای مشکلات روزمره ی ما ارائه کند. با خواندن این کتاب از #سقراط می آموزیم که عدم محبوبیت را نادیده انگاریم؛ #سنکا به ما کمک می کند تا بر احساس یاس و ناامیدی غلبه کنیم، #اپیکور بی پولی ما را چاره می کند. #مونتنی راهنمای مناسبی برای درمان ناکارآیی ماست، عشّاق دلشکسته می توانند با خوان
روانشناسی یک علم نو ظهور با تاثیر بسیار زیاد است به همین خاطر همیشه این سوال در ذهن مردم مطرح است که روانشناسی چیست و چه اهداف دارد؟ به طور خلاصه معنی و تعریف روانشناسی یعنی بررسی و مطالعه علمی رفتار و فرآیندهای ذهنی.
با این حال این تعریف موضوع های بسیار گسترده ای را در بر میگیرد. ریشه علم روانشناسی در زمان فلاسفه بزرگ یونان همچون سقراط ، افلاطون و ارسطو است.
آنها سوالاتی اساسی در باب زندگی روانی انسانها مطرح کردند.
برگرفته از : https://www.wik
تای میگه «لذت ببر از حست! مهم نیست آخرش چی میشه. همین که الان هست ازش لذت ببر.» کایل میگه «فقط باید خودت فراموش نشی. تا وقتی خودت پشت خودت باشی همه چیز خوب است.» منظورش را نفهمیدم. بعدا وقتی در آپارتمانش سریال می‌دیدیم توضیح داد. منظورش این است که هر اتفاقی در زندگیت بیافتد، تا وقتی تو یک مسیر مشخص داری که از همه چیز برایت ارزش بیشتری دارد، میتوانی به زندگی عادی برگردی. مثلا فرض کن شما بنابر دلایلی افسرده می‌شوید. کم کم از غذا خوردن دست می‌کشی
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی تاریخ الفلسفة 
الأستاذ الشیخ فضیل الجزائری
صیف 1440هـ فی قم المقدّسة


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
كلیات البحث و فهرسة عامة

2
الأنساق الفلسفیّة

3
المدارس الفلسفیة الأربع قبل سقراط

4
نقد المدارس الأربع ، مرحلة سقراط

5


6


7


8


9
یه تست بسیاربسیارجالب!!امتحان بفرمایید:
الگوی زندگی تو کیست؟ تحقیقات اخیر برخی دانشمندان حاکی از اونه که مغز انسان از روابط ریاضی برای ذخیره ی علایق و احساسات استفاده می کنه! بدون نگاه کردن به جوابها این تست رو انجام بده.
۱- یه عدد از ۱ تا ۹ انتخاب کن.
۲- اون رو در عدد ۳ ضرب کن.
۳- حاصل رو بعلاوه ۳ کن.
۴- دوباره حاصل رو در ۳ ضرب کن.
۵- یه عدد ۲ یا ۳ رقمی بدست می آوری.
۶- ارقام عدد خودتو رو با هم جمع کن (مثلا اگر عددت۵۲ است ۵ رو با ۲جمع کن) .



حالا با توجه
افلاطون یک فیلسوف شاعر است و آثار وی قبل از آنکه خردمندانه باشد، شاعرانه است. امّا در اندیشه او شعر تنها وسیله ای برای بیان زیبایی حقیقت است. افلاطون از این جنون الهی (شعر) بهره می برد تا حالات، صحنه ها و شخصیتها را در مکالمات خود به زیباترین صورت بیافریند و تجسم بخشد. بنابر گزارش دیوگنس لائرتیوس، افلاطون در ابتدا، خود را به مطالعه نقاشی و گفتن شعر، نخست شعر ثنائی و سپس شعر غنایی و نوشتن تراژدی مشغول می داشته است.(1) ولی زمانی که با سقراط آشنا
یک مثلی ما داریم که می فرماید روباه از رو زرنگیش می افته تو تله
الان حکایت منه
البته من از رو علاقه م افتادم تو تله نه زرنگیم
ترجمه گروهی تخصصی حرفه ای رو که یادتون هست؟؟
من دو تا کشور انتخاب کردم: فنلاند و کره جنوبی (حدود 40 تا کشوره)
دلیلش هم این بود که تو کار رساله م روی آموزش و پرورش این کشورها کار کرده بودم و یجورایی بهشون ارادت داشتم
الان که دارم ترجمه می کنم چشمتون روز بد نبینه فنلاند پرررررررررررررررر هست از بحث فلسفی؛ هگل، کانت، اسنلمان
خیلی وقتها
حصارها فقط دیوارای خونه تون نیستن
حصارها فقط شاخه و نی های خشکیده بین مزرعه ها و باغهای شما نیست!
 
حصارها مرز بین دو تا صندلی و کیف بین مسافر توی تاکسی کنار دستتون نیست!
 
حد و مرزهاییِ که شما برای خودتون تعیین میکنید.
 
گاهی ما فکر میکنیم باید انگشت اشاره مونو سقراط وار تو اسمون تکون بدیم و به بقیه بگیم چکار کنن،در واقع ما باید بریم جلو اینه اگر به غرورمونم بر میخوره در اتاقو ببنیدیم
کسی نفهمه که فهمیدیم باید به خودمون بگیم چکار ک
 
  شمشیر!
 از رومی کشند آدمها!
  بیچاره گرگها
از ریز سروده ها
ع-بهار
سقراط و دفاع از
حقیقت
سقراط برای دفاع از حقیقت ترجیح داد جام شوکران را سر بکشد تا اینکه زنده
باشد و بی عدالتی و ستم و به صلابه کشیدن آزادی و اخلاق را ببیند ...او امید
داشت   درختی که می کارد ثمره اش سعادت بشر زیر پرچم عقل و خرد و آزادی
باشد. ...اما دریغ که خردمندان بسیار در تاریخ بشر چون او جان در پای این ارزش های
والا که همانا عقل و عدالت و آزادی بود به ثمن بخس دادند اما تعلقات ما
برای تکان دادن دنیا ابتدا باید خودمان را تکان دهیم
سعادتمند کسی است که از هر خطایی که از او سر بزند تجربه تازه به دست آورد.
سقراط
افلاطون موفقیت پیش رفتن است، نه به نقطه پایان رسیدن.
مردان موفق وسایل کار خود را خود می جویند، در حالی که آدم های ناموفق و بی تصمیم دایم به دنبال دیگرانند.
چنو کالد
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی




دسته بندی
روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل
docx

حجم فایل
47 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
30

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغ
از دید بزرگترین اساتیدی که تاکنون در این کره خاکی زیسته اند قانون جذب پر قدرت ترین قانون کائنات است
شاعرانی چون ویلیام شکسپیر، رابرت برونینگ و ویلیام بلیک این نکته را در اشعار خود گنجانده و به ما منتقل کرده اند. لودویک فون بتهوون نیزآن را از طریق موسیقی اش ابراز کردم و لئوناردو داوینچی آن را در نقاشی خود به تصویر کشیده است
متفکرین بزرگ از جمله افلاطون، سقراط، رالف والدو امرسون فیثاغورث، سر اسحاق نیوتن و یوهان ولفگانگ فون گوته و ویکتور هوگو
از دید بزرگترین اساتیدی که تاکنون در این کره خاکی زیسته اند قانون جذب پر قدرت ترین قانون کائنات است
شاعرانی چون ویلیام شکسپیر، رابرت برونینگ و ویلیام بلیک این نکته را در اشعار خود گنجانده و به ما منتقل کرده اند. لودویک فون بتهوون نیزآن را از طریق موسیقی اش ابراز کردم و لئوناردو داوینچی آن را در نقاشی خود به تصویر کشیده است
متفکرین بزرگ از جمله افلاطون، سقراط، رالف والدو امرسون فیثاغورث، سر اسحاق نیوتن و یوهان ولفگانگ فون گوته و ویکتور هوگو
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
روان‌شناسی علمی است که با استفاده از روش علمی به پژوهش و مطالعهٔ روان (ذهن)، فرایند ذهنی و رفتار در موجودات زنده می‌پردازد.[۱] به عبارت دیگر، روان‌شناسی به مباحث رفتار و فرایندهای روانی می‌پردازد. منظور از «رفتار»، کلیهٔ حرکات، اعمال و رفتار قابل مشاهدهٔ مستقیم و غیرمستقیم است؛ و منظور از مشاوره دیجیتال مارکتینگ«فرایندهای روانی»، مباحثی همانند احساس، ادراک، اندیشه (تفکر)، هوش، شخصیت، هیجان و انگیزش، حافظه و… ا
آخرین ثبت نام دوره های مجازی کلاس های فلسفه از امروز شروع شد.
 
 
تابستان در ماه آخر خود به سر می برد و این یعنی اخرین فرصت برای مطالعه‌ی فلسفه به مثابه‌ی لذت بخش ترین گوهره‌ی وجودی جهان است.
در این دوره شما به صورت تخصصی و نوین با جدی ترین مفاهیم فلسفی پنجه در پنجه رو درو خواهید شد و از سردرگمی های روزمره‌ی خود خارج و از برخورد با پرسش های اساسی هستی و حیات و ذهن لذت می برید.
به قول سقراط زندگی بدون بحث و استدلال و فلسفه شایسته انسان نیست.
در ط
لبخند مونا لیزا (Mona Lisa Smile) فیلمی سرشار از معنا و مفهوم است.  جولیا رابرتز به عنوان استاد تاریخ هنر در دانشکده ی ولزلی وارد می شود. جایی که یک انگشتر نامزدی به انگشت زنی جوان، بیش از تحصیل و آموزش درست و کامل، اهمیت دارد.
تمام سناریوهای این فیلم بی نظیر هستند.
لبخند مونالیزا بی تردید نسخه ی زن آزاد و متفکر، عاقل و منطقی، قدرتمند و مستقل است. جولیا رابرتز در نقش کاترین واتسن به شیوه ی سقراط، دختران را به چالش می کشد تا درباره ی همه‌ چیز پرسش کنند
چیزی که اخیرا بیشتر بهش فکر میکنم اینه که "شناخت خود" کار سختیه اما تو شرایطی که هر کدوم از ما هر روز با توجه به تجربیات و شرایط، تصمیمات جدیدی میگیریم و خودمون رو تغییر میدیم که در نتیجه هممون یه جورایی در عین متنوع بودن؛ رو به تغییر هم هستیم، پس میشه گفت یه جورایی شناخت دیگران به مراتب از "خودشناسی" سخت تر هم می تونه باشه.پس کم کم دارم به این نتیجه میرسم به جای این که انرژیمو صرف این کنم که سر در بیارم تو مغز این و اون چی میگذره و دلیل رفتار فلا
در مقدمهٔ این کتاب آمده است: «کتاب حاضر صرفاً نقل‌قولی است از زرتشت تا پیامبر، از سقراط تا آندره ژید، از شریعتی تا آنتونی رابینز به همت انتشارات ثامن به سرپرستی محمود نامنی و سعی شده تا دربارهٔ تمامیت زندگی، از تولد تا مرگ سخنی گفته شود». این کتاب در حوزهٔ روانشناسی عمومی قرار می‌گیرد و نویسنده با روایت داستان‌، حکایت‌ و نقل قول‌هایی به همراه تحلیل آنها، تلاش کرده تا راه خودشناسی را که مسیر راحتی هم نیست، برای کسانی که قصد طی کردن آن را د
 
سقراط در واقع مغالطه می‌کرد یکی از شیوه‌های مغالطی آن است که در بحث‌های جدی و مصداقی، فوراً به سبک سقراطی مسئله #تعریف_دقیق را پیش بکشیم و مثلاً اگر یک آدم بی‌سواد گفت: «من فقیرم»، فوراً بپرسیم: اولاً یک تعریف حدَّی از فقر بده و فصل قریب و جنس قریب آن را مشخص کن تا بعد برویم سراغ وجود آن. به گفته گیچ، سقراط که مرتب از همه می‌خواست دست به تعریف درست و دقیقی بزنند، باید به او می‌گفتند که «بی‌زحمت "تعریف" را تعریف کن». وی در واقع مغالطه می‌ک
اینکه هخامنشیان امپراطوری ستایش برانگیز و فاتحی داشته‌اند گرچه لذت‌بخش است، اما به «گذشته» تعلق دارد. به پشت سر. امروز کجای دنیا ایستاده‌ایم؟ تا چه‌اندازه در دنیا تأثیرگذاریم؟
اینکه کوروش انسان بزرگ و بخشنده‌ای بود و به ادیان مختلف احترام می‌گذاشت، دقیقاً چه ارتباطی به ما دارد؟ آیا ما هم برای نظر و نگاه مخالفی که نمی‌پسندیم احترام قائل هستیم یا با شلیک واژه‌ها و تهمت و تهدید و تحقیر و فحاشی جنسی خفه‌اش می‌کنیم؟
مثل معتاد کارتن‌خوا
در مقدمهٔ این کتاب آمده است: «کتاب حاضر صرفاً نقل‌قولی است از زرتشت تا پیامبر، از سقراط تا آندره ژید، از شریعتی تا آنتونی رابینز به همت انتشارات ثامن به سرپرستی محمود نامنی و سعی شده تا دربارهٔ تمامیت زندگی، از تولد تا مرگ سخنی گفته شود». این کتاب در حوزهٔ روانشناسی عمومی قرار می‌گیرد و نویسنده با روایت داستان‌، حکایت‌ و نقل قول‌هایی به همراه تحلیل آنها، تلاش کرده تا راه خودشناسی را که مسیر راحتی هم نیست، برای کسانی که قصد طی کردن آن را د
مفهوم لغوی عدالت
عدالت یعنی دادگری کردن. جرجانی می گوید: عدالت در لغت استقامت باشد و در شریعت عبارت از استقامت بر طریق حق است یا اجتناب از آنچه محذور است در دین . عدل به معنی داد، مقابل ستم و بیداد، امری بین افراط و تفریط است. عدالت و مساوات از ارزش هایی هستند که کلیه کردارهای فردی و اجتماعی و مادی و معنوی آن را شامل می شود و هرشخص با وجدان خواهان آن ها. عدالت یعنی قراردادن هر چیز درجای خود (حدادنیا، شهیدی، هاشمی، 1392، ص 167).
برای عدالت معانی فراوا
انسان در قبال هیچ چیز ، هیچ سازمانی ، هیچ دینی یا حزبی مسئول نیست . یگانه مسئولیت انسان ،"شناخت خود "یا" خودشناسی "است .
خودشناسی چیست ؟ 
خودشناسی ؛ دقت کردن انسان به  احساسات ، گفتار و عملکرد خود و سعی در شناخت آن ها و دلیل بوجود آمدن آن ها است .انسان تنها موجودی است که می تواند بسیاری از چیز ها را در درون خود نگه دارد و واقعیت را آنطوری که هست نشان ندهد . رفتار انسان می تواند بنا به دلایلی باشد که از آن جمله می تواند ؛ تایید دیگران ، تمجید دیگران
دنیای سوفی

کتاب «دنیای سوفی» یک رمان خودآموز است با طرح و موضوعی گیرا و دلنشین درباره هستی که در سراسر جهان با استقبال چشمگیری روبرو شده است.
کتاب «دنیای سوفی» تاکنون به ۵۹ زبان برگردانده شده و علاوه بر نوجوانان توجه بزرگسالان را هم به خود جلب کرده است.
رمان با نام سوفی آموندسن دختر نروژی تقریبا پانزده ساله آغاز می‌شود. سوفی یک سری نامه‌های عجیب و غریب از فردی ناشناس دریافت می‌کند. نامه‌ها برای او فرستاده می‌شود ولی شخص دیگری به نام هیلد
مدتهاست که فلسفه در شرق و غرب با بحران روبرو شده است و اکنون چند قرن است که متفکر اصیلی وجود ندارد تا نظام فلسفی مورد اعتمادی ارائه کند. یک دلیل بحران در فلسفه سبک زندگی مدرن است که باعث شده انسانها فرصتی برای اندیشیدن نداشته باشند. در دوران مدرن فقط نامی از فلسفه باقی مانده است و اکنون فلسفه  نام رشته ای دانشگاهی است.  در گروههای فلسفه نیز  عمدتا افرادی شاغل هستند  که در برابر حقوقی که دریافت می کنند، به دانشجویان علاقه مند  مطالبی را آمو
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نابرابری های اموزشی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نابرابری های اموزشی






دسته بندی
روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل
docx

حجم فایل
90 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
43


هرقلیطوس (هراکلیتوس)
 وی از بزرگان حکمای باستان و از اهل افسیوس است. هرقلیطوس جهان را به رودی تشبیه می­کند که همواره روان است و هر لحظه مانند لحظه­ی دیگر نیست. وی معتقد است که نسبت به هیچ چیز نمی­توان گفت می­باشد بلکه باید گفت می­شود و شد
کتاب «دنیای سوفی» یک رمان خودآموز است با طرح و موضوعی گیرا و دلنشین درباره هستی که در سراسر جهان با استقبال چشمگیری روبرو شده است.
کتاب «دنیای سوفی» تاکنون به ۵۹ زبان برگردانده شده و علاوه بر نوجوانان توجه بزرگسالان را هم به خود جلب کرده است.
رمان با نام سوفی آموندسن دختر نروژی تقریبا پانزده ساله آغاز می‌شود. سوفی یک سری نامه‌های عجیب و غریب از فردی ناشناس دریافت می‌کند. نامه‌ها برای او فرستاده می‌شود ولی شخص دیگری به نام هیلد مولر را مور
 
سندروم دیوژن یکی از تقریبا نادر ترین بیماری های شناخته شده است که در ان فرد عاشق گوشه گیری و زندگی بدور از اجتماعات مردمی را دوست دارد .افراد مبتلا به این بیماری معمولا دوست دارن محل زندگیشان کثیف و بسیار نامرتب باشد و اصلا اهمیتی به زندگی تمیز و متمدن گونه ندارد...
نام این بیماری برگرفته از نام یکی از فیلسوفان مشهور بعد از سقراط در یونان باستان است.
دیوژن(Diogenes) فیلسوفی بود که انیمالیسم و پوچی گری را ترویج کرد و بسیار علاقه فراوانی به زندگی
در باب سقراط هر چه انسان سخن بگوید، در واقع، کم گفته است. سقراط فقط یک متفکر نبوده است که فقط در تاریخ فلسفه بخواهند از او نام ببرند; بلکه یک انسان به معناى واقع، بزرگ بوده است
در باب چهره ظاهرى سقراط گفته شده است که وى بسیار کریه المنظر و زشت بوده است، حتى مجسمه اى که از او باقى است و کمى بعد از وفات او این مجسمه را تراشیده اند و هنوز هم باقى است، این مجسمه یک انسان بسیار زشت را نشان مى دهد، یک انسان آبله رو با بینى فروکوفته و چشمان درشت و در عین
در باب سقراط هر چه انسان سخن بگوید، در واقع، کم گفته است. سقراط فقط یک متفکر نبوده است که فقط در تاریخ فلسفه بخواهند از او نام ببرند; بلکه یک انسان به معناى واقع، بزرگ بوده است
در باب چهره ظاهرى سقراط گفته شده است که وى بسیار کریه المنظر و زشت بوده است، حتى مجسمه اى که از او باقى است و کمى بعد از وفات او این مجسمه را تراشیده اند و هنوز هم باقى است، این مجسمه یک انسان بسیار زشت را نشان مى دهد، یک انسان آبله رو با بینى فروکوفته و چشمان درشت و در عین
داشتم به این فکر میکردم در این یک هفته ی بی نتی چه گذشت بر احوالاتم! 
دنیایی بدون سوشال نتورک ها ،دوستان مجازی ،عکسها ،لایک ها ، پست ها ، روزنوشتهای دوستان و یا استوری دوستان ایرانی ایران نشین و آن ورِ ایران نشین!
هیچ !
هیج اتفاقی نیفتاد ! اینکه من نداستم فلان رفیقم دیشب به کدام رستوران رفته است یا نظرش در مورد فلان موضوع چه بوده است یا فلان عکس زیبا را در کجا گرفته است و چندتا لایک بر آن کوبیده اند، اندکی نه مهم بود و نه یادمِ آنها بود !
طفلک نو
دوباره پایم پیچیده بود و باید به سراغ دکتر محبوبم می‌رفتم که با یک نگاه مشکل را می‌فهمد و در عرض یک دقیقه زور ورزیدن روی پا و به خود پیچیدن من همه چیز اعم از مچ، عضله، رگ و حتی پوست پا را جا می‌اندازد. سه‌شنبه‌ی هفته‌ی قبل مراجعت کرده بودم ولی منشی‌ها نوبت نداده بودند. نوبت‌های دکتر ۶ ماهه است ولی اگر مریض اورژانسی باشی و مثلاً پایت پیچیده باشد، همان روز نوبتت می‌دهند و به من نداده بودند. حالا بعد از سه روز تعطیلی مطب به قدری شلوغ بود که ا
 
‍ در راهِ فیلسوف شدن
ما چی هستیم؟ من قبل از تولدم کجا بودم؟ چرا من خرگوش نیستم؟ یا کرگدن؟ چرا بزرگ میشم؟ چرا پیر میشم؟  چرا می میرم؟ هر چه در کتاب های اخترشناسی می گشت جواب این جور سؤال ها را پیدا نمی کرد. از کتاب زیست دبیرستان هم چیزی دستگیرش نشد؛ نه اینکه مشکل در این باشد که روشهای مطالعه و یادگیری را بلد نبود؛ نه. در جای اشتباهی دنبال جواب این جور سؤال ها می گشت. بچه ها مسخره اش می کردند. اسمش را گذاشته بودند بچه فیلسوف. اِنقدر فیلسوف فیلسو
خواسته های مردم را پوراکرمی می نگارد شاید خواسته شوداز امروز می خواهم برای دل خودم زندگی کنم .چاق باشم یا لاغر دنیا می گذرد ، قانع باشم یا شاکی ،روزگار همین است حجاب بزنم هنرمندان بی حجابی را به راحتی ترویج می دهند. بنگارم یا سکوت کنم شهر بر روال خود می چرخد .سعدی و حافظ افلاطون و سقراط  وووووآنقدر نگاشتن که فقط دوخط بردنیا ماند: اگر ان ترک تبریزی بدست ارد دل مارا به خال هندوش دهم سمرقند و بخارا را ،که بخشیده شد خزر و کارون ووووو میخواهم شاد با
واسته های مردم را پوراکرمی می نگارد شاید خواسته شود
از امروز می خواهم برای دل خودم زندگی کنم .چاق باشم یا لاغر دنیا می گذرد ، قانع باشم یا شاکی ،روزگار همین است حجاب بزنم هنرمندان بی حجابی را به راحتی ترویج می دهند. بنگارم یا سکوت کنم شهر بر روال خود می چرخد .سعدی و حافظ افلاطون و سقراط  وووووآنقدر نگاشتن که فقط دوخط بردنیا ماند: اگر ان ترک تبریزی بدست ارد دل مارا به خال هندوش دهم سمرقند و بخارا را ،که بخشیده شد خزر و کارون ووووو میخواهم شاد با
مبانی نظری سبک های تفکر
جهت مشاهده و دانلود فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید
دانلود مبانی نظری سبک های تفکر
 سبک های تفکر سلامی به ارزش نور در دل شب هم اکنون شما برای خرید محصول با عنوان مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تفکر (فصل 2) وارد فروشگاه فایل شده اید ..دانلود فایل وورد مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی در مورد سبک های تفکر.دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری سبک های تفکر از زمان سقراط و ارسطو تا زمان حال دربارة تفکر و ماهیت و
ابو علی سینا ،ملقب به حجت الحق ، در سال 370 در نزدیک شهر بخارا به دنیا آمد . وی با خواندن تفسیر کتاب " حکمت الهی فارابی " از نظریات سقراط درس حکمت الهی را فراگرفت و در سن هیجده سالگی ، از تحصیل علوم بی نیاز شد . 
نظریه فلسفی ابن سینا :
در جهان هر چه هست ،به همان دلیل که هست ،جزو وجود است .وجود را خداوند ایجاد کرده است ولی؛ خود خدا ، سر سلسله موجودات نیست . یعنی خداوند که آفریدگار وجود است ، در خارج از حیطه موجودات قرار گرفته و نسبت به موجودات قدیم می ب
اسفند سال 95 بود که با جمعی از رفقا برای دیدن
غار رودافشان فیروز کوه راهی شدیم. در یکی از عکس ها هر پنج نفر خیلی جدی و معقول
با حالتی از چهره که در ژانر معناگرایانه جا می گیره،به دوربین خیره شدیم و
تابلویی در اندازه پوسترهای گروه های راک دهه هفتاد آمریکا ساختیم. فردی که جلوی
من نشسته ،دست راستش به حالت اشاره به سمت زمین در شمایل سقراط در تابلوی جام
شوکران به هنگامه مرگ رو تداعی می کنه که البته این دست در این عکس نیست! و با فرد
دیگری که حائل میان ا
- وجود ، پایه اصلی حکمت ملاصدرا می باشد :
. در فلسفه ملاصدرا ،وجود با هستی فرق دارد .وجود ستون هستی است و پایه ای است که هستی روی آن قرار دارد . 
. وجود هست و نمی توان منکر موجودیت آن شد . اندیشه یک دیوانه هم دال بر موجود بودن وجود هست .زیرا اگر وجود نبود ، دیوانه دارای اندیشه نمی شد . 
. دیوژن ، خم نشین حکیم یونانی می گفت : 
وجود چیزی است که بعد از اینکه مرگ آمد از بین می رود .و نیز گفت : " تا من هستم ، مرگ نیست و وقتی مرگ آمد ، من نیستم و لذا من و او باهم ک
سروده مثل خورشید
بگذارید
بنویسم
از دشمنی
معذورم
و مثل طلوع
خورشید
چشم دیدن
همه را دارم!
 ماهشهر ع-بهار
رواقی مکتب تحمّل بی شکایت مصائب!
می گویند مکتب
رواقی هم مکتب جهان میهنی ست وهم مکتب خوب زیستن است،به تعبیری عبور از عسرت به
فرج است تا زندگی علیرغم رنج و مصائبش برای انسانها آسانتر شود زیرا میوه آگاهی که
بشریت را از چاه ویل تاریکی نجات داد چه در اسطوره های نیاکان اقوام شرق و غرب و
چه در زمانه یونانی گری تا عصر خرد باوری دکار ت و کانت ساده  ب
یونان
یونان یکی از شناخته شده ترین کشورهای اروپایی است که به دلیل تاریخ بسیار طولانی و تاثیری که بر فلسفه و فرهنگ کشورهای غربی داشته از اهمیت زیادی نیز در بین این کشورها برخوردار است. همه ما شاید یونان را به فلاسطه مهم این کشور مانند ارسطو و افلاطون و سقراط بشناسیم اما یونان صرف نظر از علم و تاثیرات علومی که بر جهان داشته از معیارهای تاریخی و موقعیت جغرافیایی بسیار پر اهمیتی نیز در طول تاریخ برخوردار بوده است.
کشور یونان در جنوبی ترین منطق
ا رویش اسلام در جزیره‌العرب و گسترش نفوذ آن توسط خلفا، قلمرو حکومت اسلامی به سرعت گسترش یافت. سپس به تدریج ترجمهٔ آثار برجستهٔ علمی و فلسفی به زبان عربی-به عنوان زبان مشترک تمدن جدید- آغاز شد و کتاب‌های بسیاری از فیلسوفان یونان و اسکندریه و دیگر مراکز علمی معتبر آن زمان، به عربی برگردانده شد.
بدین ترتیب نخستین فیلسوفان و متکلمان مسلمان، با افکار فیلسوفان یونان باستان و به ویژه با سقراط، افلاطون، ارسطو و فلوطین آشنا شده و به شرح و بسط
در مقدمهٔ این کتاب آمده است: «کتاب حاضر صرفاً نقل‌قولی است از زرتشت تا پیامبر، از سقراط تا آندره ژید، از شریعتی تا آنتونی رابینز به همت انتشارات ثامن به سرپرستی محمود نامنی و سعی شده تا دربارهٔ تمامیت زندگی، از تولد تا مرگ سخنی گفته شود». این کتاب در حوزهٔ روانشناسی عمومی قرار می‌گیرد و نویسنده با روایت داستان‌، حکایت‌ و نقل قول‌هایی به همراه تحلیل آنها، تلاش کرده تا راه خودشناسی را که مسیر راحتی هم نیست، برای کسانی که قصد طی کردن آن را د
نمی دانم شما هم تجربه کرده اید یا نه ... لحظاتی که ابدا نمی دانید چه کار کنید ! خب هر کس مشغولیت خاصی دارد ؛ ولی لحظاتی هست که می خواهیم فقط و فقط یک کار تازه بکنیم که به ما حس و حال خوبی دهد و ما به صفحه ی خالی جواب های احتمالی زل می زنیم و منتظریم وقت این امتحان زندگی تمام شود ... 
تصمیم گرفتم در یکی از چنین لحظاتی ، یک سریال خوب را تجربه کنم . و چون شب گذشته گلدن گلوب بهترین بازیگر زن سریال کمدی را برده و در لیست فیلم و سریال هایی بود که دوست داشتم د
متن نقلی: «کارل ریموند پوپر (Karl Raimund Poper 1902-1994) فیلسوف شهیر اتریشی‌الاصل معاصر است که نظریاتش مخصوصا در زمینه‌ی فلسفه‌ی علم زبانزد بوده و او را جزو فیلسوفان علم طراز اول قرار داده است. دو کتاب اصلی او «منطق اکتشاف علمی» و «جامعه‌ی باز و دشمنان آن» از عالی‌ترین کتاب‌های پژوهشی در زمینه‌ی خود هستند. «سرچشمه‌های دانایی و نادانی» یکی از رساله‌های کم‌حجم به چاپ رسیده از اوست که در اصل متن یک سخنرانی در آکادمی بریتانیا در سال ۱۹۶۰ بوده است. ه
ارول موریس تخیل مدرن را گرفتار «بیش‌فعالی» می‌داند. تخیل بیش فعال برای فرار از واقعیت، از کاه کوه می‌‌سازد تا کوه‌ها را نبیند. مثالی که موریس بررسی می‌کند بسیار تکان‌دهنده است. او فیثاغورس را به عنوان یک شخصیت تاریخی بررسی می‌کند و در مصاحبة با بورکرت که در  خصوص ریاضیات باستان کتابی مرجع با عنوانافسانه
و دانش نزد فیثاغوری‌های باستان نگاشته است، در مورد شخصیت فیثاغورس به نتیجة متفاوتی می‌رسد:


 
«بورکرت:  اطلاعات ما
در مورد فیثاغو
افزایش محصول گوجه اسد آباد
سقراط بیرنگ از برنامه ریزی برداشت شصت هزار تن گوجه فرنگی در مزارع اسد آباد صحبت کرد.
طبق گزارش ایسنا با مدیر جهاد کشاورزی اسد آباد در همدان ، اعلام شد: در سال جاریهزار و سیصد هکتار از اراضی مزرعه ها در اسدآباد متعلق به کشت گوجه فرنگی میباشد که احتمال میرود بالاتر از شصت هزار تن گوجه فرنگی برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی اسد آباد گفت در طی فروش این محصول با کشاورزان اسدآبادی مشکلی پیش نیامده است و با شروع فصل برداشت گو
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-درجواب جنابی – شناخت خداوند منان قران مجید می فرماید مطالعه درهستی بهترین  راه خداشناسی است- قدرت وحکمت الهی در افرینش خد اوند وهستی  دلیل وجود خداوندمنان است شناخت خداوندمنان  ازقران مجید کافی است خداوندمنان رابخوبی شناخت اگر لجاجتی ن  دوم اخلاق باید  مطلق وعقلانی باشد از اخلاق قران راموردتوجه قرار دهید وایراد غیرعقلانی دران پیدا نمیکنید استادشهید حضرت ایت الله دکتر مطهری رحمت الله علیه میفرما
به نام خدا
اگر اهل ورزش هستید و دلتون می خواهد که بیشتر وقتتون رو تو سالن و توپ بگذرونید یا تو استخر باشید و انواع شنا رو امتحان کنید، مجموعه تربیت بدنی برای شما مجموعه مناسب و کاملی است.
تربیت‌ بدنی فرایندی است آموزشی ـ تربیتی که هدف آن بهبود بخشیدن به رشد همه‌ جانبه انسان از طریق فعالیت های جسمانی است.  این یکی از تعریف های تربیت بدنی است اما چیزی که در اینجا مهمه، تربیت هست. همه تصور می کنند که تربیت یه امر ذهنی است و تو مدرسه و دانشگاه با
ارول موریس تخیل مدرن را گرفتار «بیش‌فعالی» می‌داند. تخیل بیش فعال برای فرار از واقعیت، از کاه کوه می‌‌سازد تا کوه‌ها را نبیند. تخیل بیش فعال شبیه بانکی است که پول بدون پشتوانه چاپ می‌کند. در این صورت با حجم زیادی از ایده ها و اندیشه های بدون پشتوانه روبرو خواهیم بود که تورم ایجاد می‌کنند و در تمام ساحت‌های فکری مانند انسان‌شناسی و جهان‌شناسی دچار بحران خواهیم شد. 





مثالی که موریس بررسی می‌کند بسیار تکان‌دهنده است. او فیثاغورس را ب
برای خرید این کتاب و بازدید از دیگر کتاب های رمان ما روی کتاب رمان زبان اصلی کلیک کنید.
کتاب رمان فلسفی  Sophie's World
فلسفه را از کجا آغاز کنیم؟یکی از پرسش‌های مرسوم که اساتید فلسفه یا نویسندگان با آن مواجه می‌شوند این است که فلسفه را از کجا آغاز کنیم؟ اول چه کتابی را بخوانیم و با کدام سیر مطالعاتی؟ عمدتا دو نوع جواب به این پرسش‌ها وجود دارد. پیشنهاد برخی از اساتید، شروع مطالعه فلسفه از کتب ساده‌تر و جذاب‌تر مانند «دنیای سوفی» است. اما موضوع ا
و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا!
توقع این که برای هر پرسشی، پاسخی بیابیم و همه رازهای جهان و انسان را بگشاییم و پرده از اسرار کائنات برداریم و ظلمت نادانی را به چراغ دانایی روشن کنیم، تمنای محالی است برآمده از نشناختن حدود و ثغور قوه شناخت آدمی. بیهوده نیست که پیشینیان ما در انتهای تعاریف خود از فلسفه همواره قید «بقدر طاقه البشریه» را می افزودند.
باری، بی گمان، دانسته های نوع بشر، در برابر نادانسته ها و نادانستنی های او بسیار اندک است. وقتی که
و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا!
توقع این که برای هر پرسشی، پاسخی بیابیم و همه رازهای جهان و انسان را بگشاییم و پرده از اسرار کائنات برداریم و ظلمت نادانی را به چراغ دانایی روشن کنیم، تمنای محالی است برآمده از نشناختن حدود و ثغور قوه شناخت آدمی. بیهوده نیست که پیشینیان ما در انتهای تعاریف خود از فلسفه همواره قید «بقدر طاقه البشریه» را می افزودند.
باری، بی گمان، دانسته های نوع بشر، در برابر نادانسته ها و نادانستنی های او بسیار اندک است. وقتی که
1.عمه ی پانم استوری بلند بالایی گذاشته که مفهوم کلیش تهدید کردن معلماییه که بخشنامه های"نژادپرستامه" و ضدترک دولت ایران پیروی میکننه:))
فازش چیه واقعا:|
واقعا یکی با رسم شکل باید به مردم یاد بده ترک گرایی هم اندازه ضد ترک بودن نژاد پرستانه است:| 
و خب کلا این عمه ام مصداق خیلی خوبیه واسه تایید مسخره بودن مرزا:| واقعا الان مثلا این خراب شده ای که سه ماه و نیم دیگه توش زندونیم چه فرقث میکنه اسم کشورش ایران باشه یا آزربایجان:|
بیشتر از هر وقت دیگه ای
اصطلاحی در زبان انگلیسی وجود دارد به نام « هایپرسین – hypersane که یک قدمت تاریخی در فرهنگ بشر دارد. شروعش با فیلسوف یونانی دیوژن بود که عملا مثل یک دیوانه، پریشان و ولگرد می زیست. وقتی از دیوژن پرسیدند زیباترین چیزی که می تواند وجود داشته باشد چیست؟ او گفت parrhesia که معنای تحت الفضی‌اش می شود آزادی مطلق و کامل از هر قید و بند … از دید روانشناسی، انسانها برای در جمع زندگی کردن، هم باید مدام نیت‌ها و امیال خود را کنترل کنند و هم باید مدام در مسیر تر
اعتراض در این نوشتار به معنای نکته گیری نمودن است اعم از اینکه نکته های مدنظر فقط در ذهن باشد یا به زبان بیاید اعم از گویش سخت و نرم و عبور از گویش صِرف و مبارزه ی عملی. همچنین اعم از اعتراض سیاسی،اجتماعی،علمی یا حتی فلسفی. در یک کلام اعتراض در این متن مطلقِ نکته گیری است که همراه با یک نارضایتی باشد.
نکته ی دیگر اینکه تقسیم بندی های این متن تا حد زیادی دوران بر نفی و اثبات است منتهی از آنجا که عقاید انسان بیش از یکی است و همچنین رفتارش؛ پس این
سلام
پرده اول:
توی موسیقی راک،جای ترانه سرا و اینجور چیزا مینویسن لیریکس اند ووردز تقریبا یعنی متن و کلمات.جذابه نه؟!جای یه خط نوشته یا یه بیت شعر،فقط یه ترکیب کلمات بنویسی بدون فاعل،بدون مفعول و از همه مهم تر بدون فعل...
زندگی هم گاهی اوقات همینجوری میشه.بدون فعل.انگار زندگی و خودت تو قالب کلمات توصیف میشن.خسته،بی‌حوصله،خندون،دیوانه،بی‌خواب،پرخواب،یا مثلا خسته بی‌خواب خندون یا هر چی...
پرده دوم:
عصیان...کلمه ست بسیار عجیب.یه بنده خدایی م
سلام
پرده اول:
توی موسیقی راک،جای ترانه سرا و اینجور چیزا مینویسن لیریکس اند ووردز تقریبا یعنی متن و کلمات.جذابه نه؟!جای یه خط نوشته یا یه بیت شعر،فقط یه ترکیب کلمات بنویسی بدون فاعل،بدون مفعول و از همه مهم تر بدون فعل...
زندگی هم گاهی اوقات همینجوری میشه.بدون فعل.انگار زندگی و خودت تو قالب کلمات توصیف میشن.خسته،بی‌حوصله،خندون،دیوانه،بی‌خواب،پرخواب،یا مثلا خسته بی‌خواب خندون یا هر چی...
پرده دوم:
عصیان...کلمه ست بسیار عجیب.یه بنده خدایی م
سروده قطار
دلم برای قطاری لک
زده
که همه سوارند
و هیچکس را
پیاده نمی کند
تهران
۱۰ خرداد ۹۸ ع-بهار
 عشق به آزادی
می گویند خرمگس کسی ست که نظریات و باورهای عموم جامعه و هم چنین نحوه
اداره امور را به چالش می کشد. اولین بار افلاطون بود که سقراط را به خرمگسی تشبیه
کرد که اسب بی حس سیاست آتن را آزار می داد و سعی در بیداری آن داشت . راستی برای
بیدار شدن در شرایط پیری و فرتوتی اجتماعی احتیاج به ویز ویز چه خرمگس های گنده و
شجاعی ست تا از تن جامعه جامه رخوت
با خودتان فکر می کنید چقدر بدبخت و افسرده هستید با خودتان فکر می کنید چقدر فقیر هستید و یا شاید با خودتان فکر می کنید چرا نمی توانید یک زندگی عاشقانه ای که آرزویش را داشتید را تجربه کنید؟ یا شاید فکر کنید که چرا اعتماد به نفس لازم را ندارید و فردی ضعیف و غیرقابل اتکا هستید.
جواب تمام این سوالات مربوط به بخشی از ذهن تان می شود که مشاهده اش نمی کنید و به صورت عادی، کوچک ترین تاثیری رویش ندارید!
 
بزرگترین مانع شما، ذهن شماست
بزرگترین مانع شما برا
مرگ ارسطو در قرن چهارم قبل از میلاد بوده است. دوره یونان قدیم، از مرگ ارسطو تا قرن چهارم میلادى است، این دوران را که حدود هشت قرن طول کشید، دوران «هلنیزم» Helenism  می نامند. دوران هلنیزم، یعنى فاصله میان مرگ ارسطو و آغاز قرون وسطى. قرن چهارم میلادى را دوران یونانیگرى یا یونانى مآبى نیز نامیده اند.
نخستین ویژگى دوران هلنیزم، در واقع نوعى بازگشت به تعلیمات سقراط است. یعنى نوعى عدول از ارسطو و افلاطون و بازگشت به استاد اینها که سقراط مى باشد.
آنچه
 
لینک کوتاه : parsine.com/000y4w
یک روحانی بنام ادیب العلما در تبریز بود که به بنده نیز مانوس بود و درعلوم غریبه نیز سر رشته داشت که اخیراً فوت نموده است. یک روز آمده بود به خانه مان و من نیز آن موقع در کبریت سازی مشغول بکار بودم عصر که به خانه برگشتم والده ام فرمودند که والد بزرگوارم (آیت الله سیدمحمدحسن الهی طباطبایی)حال خوشی ندارد خانه مان آن موقع در دانشسرا قرار داشت طبقه دوم پیش پدرم رفتم و جویای حالشان شدم فرمودند: چیزی نشده فقط حالم کمی منقلب
برای بهتر زندگی کردن باید درست فکر کرد و درست تصمیم گرفت و همیشه و در همه حال و در طول زندگی احساس خوب داشت.. جملاتی زیبا برای بهتر زندگی کردن و تغییر افکار وتبدیل ناامیدی ها به امید، از بزرگان مطرح جهان.
کسبِ موفقیتِ عظیم، بهترین انتقام است. "فرانک سیناترا"همه‌ی رؤیاهایمان می‌توانند به واقعیت بپیوندند، اگر شهامت دنبال کردن‌شان را داشته باشیم. "والت دیزنی"تا زمانی که تلاش نکنید کاری فراتر از توانایی‌های فعلی خود انجام دهید، هرگز رشد نخواه
قصد دارم گوشه هایی
از زندگی افلاطون کسی که تاثیری ژرف بر آینده جهان داشته است را از کتاب دنیای
سوفی و همچنین از کتاب "ماجراهای جاودان در فلسفه" اثری از
"هنری توماس و دانالی توماس" را بنویسم.

«افلاطون ( 428-347
پیش از میلاد) بیست ونه ساله بود که سقراط جام شوکران را نوشید و از مدتی پیش نیز
شاگرد سقراط بود. عمده آثار افلاطون برخلاف فیلسوفان پیشین باقی مانده است.
افلاطون مدرسه فلسفه خود را به یاد پهلوان افسانه ای یونان آکادموس، آکادمیا
نامید. در آکادم
پاورپوینت جبر و مقابله خیام دانلود پاورپوینت جبر و مقابله خیام بررسی جبر و مقابله خیام پاورپوینت جامع و کامل جبر و مقابله خیام کاملترین پاورپوینت جبر و مقابله خیام پکیج پاورپوینت جبر و مقابله خیام مقاله جبر و مقابله خیام تحقیق جبر و مقابله خیام




دسته بندی
ریاضی

فرمت فایل
ppt

حجم فایل
139 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
38

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
 قسمتی از متن پاورپوینت :
 
تعداد اسلاید : 38 صفحه
جبر و مقابله خیام کشف جبر خیام: اول بارجبر
پاورپوینت جبر و مقابله خیام دانلود پاورپوینت جبر و مقابله خیام بررسی جبر و مقابله خیام پاورپوینت جامع و کامل جبر و مقابله خیام کاملترین پاورپوینت جبر و مقابله خیام پکیج پاورپوینت جبر و مقابله خیام مقاله جبر و مقابله خیام تحقیق جبر و مقابله خیام




دسته بندی
ریاضی

فرمت فایل
ppt

حجم فایل
139 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
38

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
 قسمتی از متن پاورپوینت :
 
تعداد اسلاید : 38 صفحه
جبر و مقابله خیام کشف جبر خیام: اول بارجبر
ند
بزرگداشت صادق‌طباطبایی در قم
چرا مقتدا صدر در مراسم ترحیم صادق طباطبایی آفتابی شد؟
علیزاده طباطبایی:مهدی هاشمی تبرئه می‌شود
حضور مقتدا صدر در ترحیم صادق‌طباطبایی
سیدمحمد الهی سیدمحمدحسن الهی طباطبائی
مطالب پیشنهادی

پیشنهاد توسط
آیا کسب و کار شما به نرم افزار CRM نیاز دارد؟
چهل و سه هزار موقعیت شغلی، در آزمون استخدام بخش خصوصی
قیمت بلیط باکو
پایان اعتراض به بی احترامی زنان خانه دار
میخوای بدونی چند درصد زیبایی؟
می دونستین بهتره با
یکی از ویژگی های مهمِ دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم، "فورانِ دائمیِ اطلاعات" است. فوران را معمولاً برای آتشفشان ها به کار می بریم. اما کمتر آتشفشانی وجود دارد که فوران آن دائمی باشد.
با خطای نسبتاً پائینی می توان گفت که اکثریت عظیمی از انسان های زنده ی زمین، در معرض فوران دائمی اطلاعات قرار گرفته اند.
فکر نمی کنم توضیح بیشتری در این زمینه لازم باشد، همه ی ما از این مسئله آگاهیم و تجربه اش کرده ایم.
 
اگر اطلاعات سطحی ای که هر روز و از کانال
چرا باید در تولید محتوای الکترونیکی از فیلم آموزشی استفاده نمائیم:
 
75% یادگیری از طریق کاربرد حس بینابی (فیلم آموزشی و تصاویر)صورت می گیرد.
13%  یادگیری از طریق کاربرد حس شنوایی (پادکست آموزشی)صورت می گیرد.
6%  یادگیری از طریق کاربرد حس لامسه صورت می گیرد.
 
3%  یادگیری از طریق کاربرد حس بویایی صورت می گیرد.
 
3%  یادگیری از طریق کاربرد حس چشایی صورت می گیرد.
 
طبق بررسیهای دانشمندان در حوزه آموزشی ، گالوِس در سال 2004 مقاله ای منتشر کرد و در آن عنوا
درقسمت آفرینش عالم که قسمت نخستین کتاب است، فردوسی با نگاهی کامال عـلـمی خـلقـت جهان را طی چهـار مرحله توضیح داده است و در آخرین مرحله به خلقت انسان پرداخته است.ّ در کل ّ ادر داستان آفرینش نام یـزدان یک بار آوردن و آن در بیت دوم از ابیات که زیر آورده شدهاست.
از آغاز باید که دانی درست.................... ِسر ٔ مـایه گوهـران از نخستکه یزدان ز ناچیز چیز آفرید..............‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بـدان تا تــوانــایـی آمـد پـدیـدیعنی خداوند از هیچ ظرفیت و پتانسیل
درقسمت آفرینش عالم که قسمت نخستین کتاب است، فردوسی با نگاهی کامال عـلـمی خـلقـت جهان را طی چهـار مرحله توضیح داده است و در آخرین مرحله به خلقت انسان پرداخته است.ّ در کل ّ ادر داستان آفرینش نام یـزدان یک بار آوردن و آن در بیت دوم از ابیات که زیر آورده شدهاست.
از آغاز باید که دانی درست.................... ِسر ٔ مـایه گوهـران از نخستکه یزدان ز ناچیز چیز آفرید..............‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بـدان تا تــوانــایـی آمـد پـدیـدیعنی خداوند از هیچ ظرفیت و پتانسیل
آفرینش، رمانی تاریخی است از نویسنده، نمایش
نامه نویس و فعال سیاسی روشنفکر آمریکایی، گور ویدال.
شخصیت اصلی و راوی داستان سیروس(یا همان
کورش)اسپیتمه، نوه ی خیالی زرتشت ـ ازپدری ایرانی و مادری یونانی ـ و سفیر ایران
در آتن است. زمان داستان سالهای سلطنت داریوش کبیر، خشایارشا و اردشیر اول(ربع آخر
قرن ششم و نیمه ی اول قرن پنجم پیش از میلاد) و زمان روایت، اواخر عمر اسپیتمه، در
دوره ی حاکمیت پریکلس بر آتن است. در این زمان او هفتاد و پنج ساله (و در اثر
ا
پیش از این در مقاله‌ای با عنوان "روش صحیح در معرفت شناسی دینی" به نقد هرمنوتیک فلسفی پرداخته بودم. در عرصۀ ادبیّات و نقد ادبی، دیدگاهی با عنوان "مرگ مؤلّف" مطرح است که از زیرشاخه‌های هرمنوتیک فلسفی به حساب می‌آید و نخستین بار توسّط رولان بارت ادیب فرانسوی مطرح شد و به طور خلاصه از این قرار است که: نویسنده بعد از پدید آوردن اثر خود، دیگر نادیده گرفته می‌شود و این خواننده است که بدون در نظر گرفتن او و درخواست توضیح از او، خود هر برداشتی را که ا
تفکر انتقادی(بخش دوم)
تعاریف تفکر انتقادی
تعاریف مختلفی از تفکر انتقادی وجود دارد؛ زیرا تفکر انتقادی مفهومی چندبعدی و شامل فعالیت‌ها و پردازش‌های ذهنی پیچیده‌است که به آسانی قابل توصیف و اندازه‌گیری نیستند.
 
فلاسفه یونان
فیلسوفانی مانند سقراط، افلاطون و ارسطو تفکر انتقادی را توانایی سؤال کردن، آزمودن و تفکر دربارهٔ اندیشه‌ها و ارزش‌ها می‌دانستند.[۷]
 
جان دیویی
از جان دیویی به عنوان پدر تفکر انتقادی مدرن یاد می‌شود. او تفکر انتقاد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- امروز
به  دفتر خاطرات خودم رفتم-؟؟ ان خاطرزنده
شد- توی دفترم درلندن شروع به گریه کردم – بچه ها پیش خانم ایکس  رفتند جریان گفتند ایشان با  کمی گفتند  
بان لهجه زیبا اسکاتلندی   ک
بسیارنادر است گفتند  بخشی از ا ن دربرنامه
بگو حتما عده ای هم مانندتو درحال احوال گذشته هستند وبیاناتی خواهند کردکه شما
مقداری ارامش پیدا میکنی ومسببین این جرینات شایدکمی به خود بیاند وبفهمند چه کرده
اندقول دادم برخودمسلط شو
تفکر انتقادی(بخش هشتم)
 
تفکر انتقادی یا تفکر نقادانه (Critical thinking )بر خلاف تصور عموم به معنی انتقاد  یا عیب جویی کردن نیست.
 تفکر انتقادی، موضوع اکثر بحث ها و اندیشه ها از زمان حیات فیلسوفان یونان قدیم نظیر افلاتون و سقراط بوده است و همچنان به عنوان موضوع بحث در عصر مدرن مطرح می‌شود.
تفکر انتقادی، اندیشیدن با روشی خاص است تا بر اساس آن بهترین راهکار محتمل برای شرایطی که متفکر در آن قرار دارد، اتخاذ شود.
در زبان روزمره، این روش فکری به این معنا
اسپینوزا فیلسوف شرافت و ازادی                                         
... اسپینوزا از فیلسوفان عصر روشنگری در اوایل قرن ۱۷  را بخاطر
زیبایی و خرد ورزی نوگرایانه در اندیشه وایجاد شکاف در بنیانهای اسکولاستیک فلسفه
و منطق ارسطویی شاهزاده فلاسفه می نامند . زیر دلیل این  محبوبیت و وجاهت ایشان به علت تغییر نگرش بنیادی
در جوهره هستی  بوده  و آن نگاه سلبی و مدرسی  گذشتگان که چون تار ضخیم عنکوبت  بر دست و پای مسیر بشریت تنیده می شد  و حصاری خود
{اول بگم که قرار بود این نوشته رو دیشب بنویسم و تو وبلاگ قرار بدم، ولی دیروز که رسیدم خونه، بشدت ولو شده (بیشتر از حالت بیماری بود تا خستگی) بودم و نشد}
رساله ی «ضیافت» اثر «افلاطون» یکی از مهمترین دیالوگ‌های افلاطون هست که موضوع کتاب اینجوریه که "آگاتون" یه مهمونی ترتیب میده که سقراط هم توش دعوت هست، اونا تصمیم می‌گیرند بر خلاف رسم معمول می‌گساری شون این دفعه مقدار کمی بنوشند و به صحبت در مورد عشق بپردازند.
فدروس از عشق و خدای عشق صحبت میکنه
 دانلود کتاب فلسفه دین جان هیک
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اخبار > کتاب "پلورالیزم دینی یا ... - معاونت پژوهش حوزه های علمیهwww.pazhuhesh.ir › news › کتاب+- Translate this page Sep 23, 2014 - ... در این کتاب سعی شده است که نظریه پلورالیزم دینی رایج در غرب از دیدگاه یکی از متفکران مدافع آن در فلسفه دین، جان هیک، بررسی و ارزیابی شود. مقاله جایگاه کثرت گرایی دینی در عرفان اسلامی - سیویلیکاwww.civilica.com
یش از این در مقاله‌ای با عنوان "روش صحیح در معرفت شناسی دینی" به نقد هرمنوتیک فلسفی پرداخته بودم. در عرصۀ ادبیّات و نقد ادبی، دیدگاهی با عنوان "مرگ مؤلّف" مطرح است که از زیرشاخه‌های هرمنوتیک فلسفی به حساب می‌آید و نخستین بار توسّط رولان بارت ادیب فرانسوی مطرح شد و به طور خلاصه از این قرار است که: نویسنده بعد از پدید آوردن اثر خود، دیگر نادیده گرفته می‌شود و این خواننده است که بدون در نظر گرفتن او و درخواست توضیح از او، خود هر برداشتی را که از
 نگاهی به مفهوم ارزش
ارزش از بنیادی ترین عوامل در تبیین اندیشه، عمل یا اعمال فرد و همچنین شکل گیری حیات اجتماعی است. فرهنگ فلسفی لالاند (laland) چهار معنای متفاوت در ارتباط با چهار ویژگی اشیاء از جهت ارزش گذاری می بیند:
اینکه تا چه حد مورد آرزو و علایق فرد یا معمولا گروهی از افراد است.
اینکه تا چه حد شایستگی چنین علایقی را دارا است.
اینکه تا چه حد هدفی را برآورده می سازد.
اینکه در یک گروه اجتماعی درزمانی خاص، تا چه حد امکان مبادله آن با مقداری معین

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فرار از بلاگ اسکای